måndag 30 juli 2012

Tematrio

Lyrans Tematrio vill denna veckan att vi berättar om 3 böckr med färg i titeln. Jag som så ofta glömmer namnen på böckerna jag läser tycker det är lite trixigt. Men här kommer i alla fall min lista.

1. En Halv Gul Sol - En hemsk, fruktansvärd men bra bok om den fasansfulla tiden innan, under och efter bildandet av Biafra i Nigeria. Verkligen hemskt men samtidigt så otroligt viktigt.

2. Små Citroner Gula - När jag läste den första gången blev jag så positivt överraskad att jag knappt hämtat mig än. När den kom var den ganska ensam i sin genre och antagligen var det därför den satt sig så hårt. En härligt lättläst och lättsmält liten bok om kärlek helt enkelt!

3. Den Röda Soffan - En liten [sekwa]bok om en lång resa, kärlek och förluster. Den är inte den bästa boken jag läst men den är trevlig och välskriven och är dessutom den enda bok, förutom de andra två böckerna i den här listan, jag kommer på just nu med en färg i titeln!;-)

2 kommentarer:

  1. Jag har också läst Små citroner gula, de andra är nya för mig!

    SvaraRadera
  2. Hejsan! Kul att du gillar min blogg. Jag håller med om att det är kul att hitta någon med liknande boksmak som en själv... Som nu tex kanske jag kan hoppa den Röda soffan och få tid med annat

    SvaraRadera