torsdag 19 juli 2012

Sommar och sol (?)

Ja, det är tydligen meningen att det ska vara sommar nu med lata dagar i hängmattan eller på stranden, läsandes på goda böcker medans man lapar sol. Av den varan har det blivit noll för mig. Visserligen har jag jobbat till nu men vädret är inte på strandhumör alls. Tur att man kan läsa inomhus också. Fram tills idag har jag tittat på Greys Anatomy från säsong ett till säsong 8. Därför har jag inte läst så mycket, ville se klart innan OS börjar. Men nu är det klart så nu ska här läsas!!!

Just nu läser jag Sju Jä**igt Långa Dagar av Jonathan Tropper, han som även skrivit Konsten Att Tala Med En Änkling. Jag gillade ju den boken så jag smällde till en till av samma författare. Jag är lite mer än halvvägs men jag gillar det. Det är grovt och hårt och bitter och hemskt, men så är livet ibland. Samtidigt är den sprängfylld med kärlek och ömhet (även om den är gömd) och humor och skratt. So far gillar jag det väldigt mycket! Men jag har en bit kvar, så slutgiltigt betyg kommer senare.

Om 8 dagar smäller det! Då är det invigning på OS, även om tävlingarna smygstartar ett par dagar innan med fotboll och sånt trams. Men det stora evenemanget startar om 8 dagar! 8 dagar! Det är ingenting!!! Jag har väntat och längtat i en evighet känns det som och så är det äntligen dags, OS är här! Det är den här tiden som är bäst, precis innan. Innan man blivit besviken över uteblivna framgångar, dopingfall, arrangörsmissar, dåligt väder, tråkig attityd, missade tävlingar, dåliga sändningar och den korta tiden. För visserligen håller det på i två veckor men två veckor går snabbt! Så nu, innan allt startat, när alla förväntningar fortfarande dalrar i luften och allt fortfarande är möjligt, nu är det som bäst! Bring it on, London, jag är redo!

Idag fick jag dessutom hem en bok som jag tycker ska finnas i varje hushåll och som jag skäms lite för att jag inte ägt innan. Men nu är den här och den är min, Tisdagarna Med Morrie, en helt fantastisk och underbar bok som alla borde läsa! Kanske blir en omläsning av den innan jag börjar på ngt nytt...

Sjuk, det är jag fortfarande. Jag hostar och hostar och känner väl att det inte är helt lämpligt att gå runt och slemma ner hela kyrkogården så jag blir hemma imorgon också. En hel vecka degandes hemma, det är urtrist, men vad gör man när man hostar lugorna ur sig? Nästa vecka är jag i alla fall ledig no matter what, för då har min semester börjat. Det ska bli skönt att vara hemma utan någon annanstans att vara!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar