måndag 30 juli 2012

OS-konspirationen...

VARNING: Är du inte intresserad av sport eller OS så hoppa över de tre första styckena.

Det är så fantastiskt härligt att OS äntligen dragit igång! Visserligen inte med de frmgångar vi hade hoppats för Sveriges skull så här långt men det finns så mycket härligt ändå.

Vanligtvis visar tv fotboll, hockey, ibland handboll, innebandy, bandy och friidrott. Visst, ibland kommer lite simning, skidor på vintern, konståkning och annat smått och gott men det är inte så ofta. Så när OS kommer är det som julafton för en sportnörd som mig. Helt plötsligt finns det sport att titta på 24-7. Och inte bara vanlig sport utan en massa annan sport, typ kanot ch kajakslalom, fäktning, synkroniserat simhopp, vanligt simhopp, gymnastik, tyngdlyftning, fälttävlan, segling etc. etc. Det finns så mycket att välja på att jag har i princip alla svtplays livekanaler på samtidigt. Det jag är mest intresserad av har högst ljud, det som ligger på andraplats tittar jag på, och de andra har lägre ljud men ändå så pass högt att jag hör om något händer. En perfekt lösning på problemet med endast 24 timmar på dygnet.

Idag har jag njutit av härlig beachvolley, spännande simning som tyvärr inte gick sveriges väg, fälttävlan som verkligen gick sveriges väg, segling som också varit positiv för sverige, gymnastik i världsklass (självklart eftersom det var OSfinal men ändå!), synkroniserad simhopp, fäktning, boxning, handboll, landhockey, rodd, tennis, badminton, kanot och kajakslalom, volleyboll, bordtennis och bågskytte. Tror det är det jag sett idag, kan ha hunnit klämma in ngn mer sport men det kommer jag inte ihåg.Det är verkligen FANTASTISKT! Jag fasar inför kommande OS då svt inte har rättigheterna.:-S

Tyvärr missade jag väldigt mycket av finalen i gymnastik eftersom jag skulle byta ett felköpt batteri lite snabbt. Tyvärr visade det sig att det som skulle gå snabbt tog väldigt lång tid. Willys, där jag köpt fel batterier, hade slut på de batterier jag skulle ha, vilket var CR2032. Så jag cyklade till Statoil, som, trott eller ej, också hade slut. Jag började ana en viss trend. Kunde det vara så att alla i södra Helsingborg behövde byta sina CR2032batterier samtidigt? Var det en konspiration?

Jag hoppade upp på cykeln och tog mig till Lidl, men de hade inte de batterier jag behövde. Nu kände jag verkligen att något lurt var på gång. Copp var nästa på min lista och där kände jag mig ganska säker på att jag skulle hitta det jag sökte. Jag menar, ett stort Coop Forum kan väl inte ha helt slut på ett sorts batteri? Jag letade och letade och frågade sedan och fick det svar jag fasade mest. De var slut. Hur kan en stor butik som Coop ha helt slut? Och hur kunde 4 butiker ha sluta på exakt samma batteri? De hade alla andra batterier, så varför inte det här? Jag vet inte grunden till dena konspiration emot mig men jag är säker på att det var en konspiration. Kanske ville någon att jag skulle missa det jag sett fram emot hela dagen, gymnastikfinalen, eller så ville någon att jag skulle få lite mer motion?

Jag satte mig i all fall på cykeln igen, för världen må vara emot mig men jag ger mig inte, jag bara skulle ha det batteriet, om jag så skulle behöva cykla till malmö för att få tag på det! Frågan var dock vad som var mitt bästa val? Upp för backen till City Gross som låg närmre, men upp för en backe, eller till Maxi en bit bort, men utan uppförsbacke. Jag kände att konspirationen antagligen innefattade även City Gross men Ica Maxi brukar jag ha på min sida. Så jag bestämde mig för det lite längre men säkrare kortet Maxi.

Och där hade jag så äntligen tur! Jag fick leta och fråga men efter många om och men hittade jag den heliga graal jag letat efter så länge, CR2032 batteriet. På hemvägen kom dock nästa (o)trevliga lverraskning. Först i form av ett par små och väldigt få droppar för att sedan öka till en fullskalig flod ifrån himmeln! Det tog inte många sekunder för mig att bli totalt genomblöt. Visst, först blev jag lite irriterad och störd på regnet, men blöt blev jag ändå så jag bestämde mig för att njuta av det istället. Så jag hade faktiskt en fantastisk hemresa genom floden, även om jag saknade ett par simglasögon och en snorkel ibland. Jag passade på att dansa en sväng i regnet också, och hoppa lite i de härliga pölarn som skapats. Så det som först såg ut som en konspiration emot mig och riktigt dålig karma blev istället som en liten present från ovan. Det finns få saker som är så befriande och härligt som att dansa i ett sommarregn! Så det visade sig vara en blessing in disguise trotts allt!

Så nu har jag fyllt på i förråden, fixat batteriet och fått en ofrivillig, om än härlig, dusch. Nu sitter jag återigen framför OS och sörjer att det inte går lite bättre för Sverige mot Norge i handbollen, men njuter av att kunna titta på högklassig sport en vanlig måndagskväll. Livet är härligt ibland!:-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar