måndag 23 juli 2012

Bokbloggsjerka?

Nu ska vi se om jag lyckas... Har läst på en mängd olika bokbloggar om bokbloggsjerka och inte riktigt fattat vad det är. Ät inte helt säker på om jag förstår nu heller men jag försöker så får vi se.

Annikas litteratur- och kulturblogg ställdes frågan om vilken bok/böcker jag skulle vilja se publicerade redan idag och varför.

Jag längtar så efter en ny Anna Gavalda-bok! Har läst allt hon skrivit och jag älskar hennes sätt att skriva och de svårmodiga och dystra men ändock vackra livsöden hon målar upp. Vet inte om det är någon ny bok på gång, har inte hört något om det, trotts att jag hålllt ögonen öppna, men om jag får önska ska hon ge ut en bok snarast!

Cressida Cowell har skrivit en supercharmig bokserie för barn som handlar om Hicke Hiskelig Halvulk III och hans vänner. Jag älskar Hicke-böckerna och skulle vilja att det kom ut något nytt snarast. Och helst lättillgängligt eftersom de inte är helt lätta att få tag på på bibliotek och sådant.

Sekwa är ett fantastiskt förlag som ger ut härliga böcker och i augusti kommer det ut en bok som heter Nathalie, den hade gärna fått komma ut igår!

5 kommentarer:

  1. Välkommen till jerkan! Det verkar som att du har greppat hur man gör, glöm nu bara inte bort att kolla in vad alla andra har svarat :-)

    SvaraRadera
  2. Hicke Hiskelig Halvulk III låter intressant. Vilken ålder? Är det bilderbok eller med text?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är en bok med stor och ganska gles text och en del bilder.;-) Ålder skulle jag säga 7-10 typ. Mycket trevliga böcker!

      Radera
  3. Jag har Tillsammans är man mindre ensam på min semester-läslista, har bara inte hunnit läsa den än.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då har du något härligt framför dig!!!

      Radera