onsdag 6 juni 2012

Segt

Ojojoj, vad dött det var här. Jag ber verkligen om ursäkt. Problemet är inte att jag inte har något att skriva om, även om jag inte har tonvis med inspiration så har jag i alla fall lite, utan att jag inte har orken. Tid lider jag inte heller brist på, slutar tidigt nästan varje dag och har inte jättemycket för mig egentligen, men ork, där tryter det! Jag kommer hem, äter något, läser posten om jag fått någon, lägger mig i sängen och kollar mail ocg facebook och deckar sedan och sover tilla jag ska gå upp nästa morgon. Jag har inte ens känt för att läsa. Men idag är det ju 6e juni och därför är jag ledig, mycket välbehövligt. Och en ledig dag har en massa timmar så idag orkar och hinner jag uppdatera här.

På boksidan är det mörkt. Jag sitter fast väldigt hårt i Italien, inte så mycket för att det är ett så fantastiskt land, även om det är det, inte heller för att det är en dålig bok, för det tror jag inte att det är, antagligen på grund av samma anledning som fått resten av mitt liv att stå stilla ett tag, orken, men också på grund av att boken inte fångat mig alla. Jag har inte grepp om den elle rvar den är på väg eller vad den vill säga. Att det dessutom är en 700 sidor lång bok talar emot den. Sitter jag fast efter dryga 100 så lär resten inte bli helt lätt... Men jag ger inte upp! Jag ska komma igenom, men det lär dröja.

Under tiden har jag läst en svensk bok som heter Malin från Skaftnäs, en bok som består av olika blogginlägg och krönikor som Mailn Wollin, aka fotbollsfrun. Uppläget är ganska lkt det som Martina Haag har i sina böcker förutom att den här boken inte är kronologisk. De har ett ganska likt sätt att skriva på med stora doser av humor och självdistans. Jag gillar den här boken, dock inte lika mycket som jag gillar Martina Haags böcker. Men vill du ha en lättsam och rolig bok att läsa lite snabbt är det här ett bra val. Betyg 3 av 5, 6 av 10.

Idag har jag äntligen fått lägenheten städad. Här är så fint och luktar så gott men tyvärr känns det som om jag kunde städa lika mycket till och ändå ha en suprdammig lägenhet efter 1 timme. Svarta bänkskivor är otroligt irriterande!!!

I övrigt händer inte mycket, jag jobbar hårt på att bli av med förkylningen som har haft mig i sitt grepp sedan jag minns inte när, jobbar hårt på jobbet, ser med förväntan fram emot några lediga dagar, ser fram emot spännande sommarjobb, har höga förväntningar på fotbolls-EM som snart kickar igång, längtar efter OS, håller på att titta mig igenom Grey's anatomi och vill helst av allt ha riktig sommar NU!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar