måndag 5 mars 2012

Liby...va?

Här tyckte jag att jag varit duktig och läst en bok från Libyen medans jag diskade (alltså hörde jag på den.). Sätter mig här vid datorn för att blogga in det men inser när jag skriver den tänkta tteln på inlägget att jag redan läst en bok från Libyen! Var tvungen att gå tillbaka för att komma på vilken det var, så stående intryck lämnade den boken på mig. Men men, nu har jag läst/hört två böcker från Libyen så nu är Libyen verkligen avklarad!

Jag köpte Profeten av Kahlil Gibran för en väldigt billig peng på adlibris och insåg inte förns den damp ner i brevlådan att det var en ljudbok. Lyssnar inte så mycket på ljudböcker men idag, när jag hade södra Sveriges högsta berg, bestående av disk, framför mig så slängde jag den i skivspelaren och lyssnade. Den var filosofisk och djup, kanske inte optimalt när man diskar. Välskriven tycker jag nog också att den var, och inte alls så pretentiös som vissa böcker av en viss brasiliansk herre kan vara. Dock var det ibland så vackra formuleringar att man inte var riktigt säker på vad det var han sa egentligen och om man verkligen höll med. Det är en bok som definitivt kräver minst en lyssning till. Men intressant och vacker tycker jag nog. Betyg 3 av 5, 5 av 10.
Man kan tycka att den lilla symbolen nere i högra(?) hörnet skulle vara en ledtråd om vilket medie det är, men nej, något sådant banalt visar Celie inget intresse för.
Kanada är än så länge väldigt trevligt. Lever helt klart upp till förväntningarna!

Annars har jag, som sagt, arbetat mig igenom ett enormt berg av disk, bakat en pizza till utflykten imorgon, diskat pantflaskor så jag har något att dricka ut imorgon, handlat, plockat undan och läst lite sedan jag kom hem idag. Och eftersom eleven jag jobbar med på eftermiddagen hade fått kvarsittning, och sagda elev inte klarar av ansvaret att sitta ensam och de som skulle genomföra kvarsittningen var upptagna på annat håll, så fick även jag kvarsittning. Så jag var inte hemma förns vid fyratiden. Då hade jag varit utanför hemmets trygga vrå i typ 11 timmar. En vanlig dag hade jag lagt mig ner och sovit en stund, men idag var ingen vanlig dag eftersom imorgon inte är en vanlig dag alltså har jag inte haft en lugn stund sedan jag kom hem. Men snart stupar jag i säng för att orka med en lika intensiv dag imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar