lördag 31 mars 2012

Absurditet

Snubblade över en bok som heter Alla Mina Vänner Är Superhjältar på adlibris och, eftersom den var så billig, så slank den visst med hem. Den är skriven av Andrew Kaufman, Kanada. Boken handlar om Tom. Han är tillsammans med Perfektionisten. Men på deras bröllopsdag passar Perfektionistens avundsjuka ex, Hypno, på att hypnotisera stackars Perfektionisten så att Tom blir onsynlig för henne. Han syns för alla andra, men hon varken ser eller hör honom. Boken är en tillbaka blick på de 6 månaderna som gått sedan bröllopet. Perf har precis satt sig på ett flyg till Vancouver för att glömma allt som ligger bakom henne och glömma Tom, som hon tror lämnat henne. Men bredvid henne på flyget sitter Tom och försöker få kontakt Han inser att det här är hans sista chans att få henne tillbaka...

Det är en härlgit absurd och komisk bok! Det är sjukt komiskt med alla superhjältar och deras smått patetiska superkrafter. Jag njöt av varje sida. Dessutom är det en väldigt vacker kärlekshistoria. Jag gillar den verkligen och rekomenderar dig att läsa den! Stark 4 av 5 och 9 av 10!

Jag håller på att packa inför min Skottlandsresa. Det är lättare sagt än gjort! Ett handbagage + massor med packning = Dålig kombination. Men jag har inte gett upp än, det SKA gå!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar