onsdag 11 januari 2012

Dag 1

Idag är den första officiella dagen på min världen-runt-resa. Och jag börjar i Norge...

I julas fick jag ett paket av en god vän som innehöll en massa olika böcker. Två av dem råkar vara skrivna av Karin Fossum, en norsk författare. De är visserligen deckare men eftersom jag ändå måste läsa alla böcker jag har här hemma kan jag lika gärna streta på. Har inte riktigt fastnat än, men det kan nog bli bra, i sinom tid...

Funderar på hur jag på ett pedagogiskt och tydligt sätt ska kunna visa min färd genom världen. Jag skulle vilja ha en karta över världens länder som jag sedan kryssar, eller kanske drar streck igenom. Frågan är hur. Någon som har trevliga förslag? Meddela gärna dem till mig då.:-)

Ett litet tips till alla er där ute som inte har spelat Ticket To Ride: Gör det! Spla det alltså, införskaffa det först och spela det sen (brukar uppskattas av butikerna om inte annat). Jag och Spandex hängde igår och jag tror vi spelade 4 eller fem omgångar i rad. Det är ett väldigt rolgit spel! Men inte helt bra för nerverna, mina är fortfarande i gungning.^^
Idag har varit en knepig dag, rent vädermässigt. Det började mulet men ok, när jag kom ut på 10-rasten piskade ett ritkigt höstregn rakt i ansiktet, på lunchrasten kvittrade fåglarna, luften var ljummen och luktade vår och himlen alldeles blå och när jag gick hem blåste det nästan full storm, det var kallt och bitigt men fortfarande blå himmel. Konstigt att den här dagen känts lite paranoid och knepig. Dessutom har det varit en berg-och-dal-bana inomhus också. Men nu är jag hemma för idag. Imorgon ny dag, nya tag!

Nu ska jag läsa mig igenom Norge!

2 kommentarer:

  1. Online eller offline? För din arround teh world thing. Har några ideer på lut! Hör av dig! Puss

    SvaraRadera
  2. Vad menar du med offline eller online? Jag mailr dig på fejjan...;-)

    SvaraRadera