torsdag 5 januari 2012

Chic Lit

Läser just nu en väldigt lättsmält chic lit-bok av Sofia Kinsella, hon som skrivit om shopoholicen. Jag har läst lite av henne innan och inte blivit helt såld, och jag ställe rmig lite frågande även denna gång.

Varför kan man inte skriva roliga och trevliga böcker utan att de ska bli förutsägbara, fjantiga, tramsiga, medelmåttigt välskrivna och överdrivna? Kan man inte bara skriva en chic lit som är en genomtrevlig upplevelse? En sm inte lämnar en tråkigt eftersmak i munnen? Jag letar vidare efter en sådan men får väl hålla till godo med denna så länge. Den är itne helt slut än så jag återkommer med en något mer utförlig åsikt senare.

Ikväll ska vi överaska morfar! HAn har eller ska fylla år och därför ska vi ha en stor verraskningsfest hemma hos dem. De blir så glada när vi överraskar och hittar på bus så det blir nog trevligt. Som en sista stor happening innan de flyttar till sin nya lägenhet. Vemodigt men spännande samtidigt.

Eftersom det trotts allt är en blogg som handlar lite om sport måste jag ju säga något om juniorkronornas framfart. Det är JVM i ishockey och jag vet inte om jag kunde vara mindre intresserad egentligen, men jag är samtidigt fånigt intresserad av sport och otippade vinnare och liknande så jag har läst på lite. J.kronorna är i final, första gången sedan -81. Jag har bara hört hur de har vunnit och vunnit och vunnit. Så även jag, en obiten ohockeyfantast, tycker det är ganska stort. Lite i smyg så här så får jag väl säga Heja Sverige!:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar