onsdag 23 november 2011

Advent

Nu är det äntligen okej att känna julmys på riktigt! Överallt poppar det upp adventsljusstakar, adventsstjärnor, ljusslingor, julpaper, julgodis, jul, jul, jul... ÄNTLIGEN! För er som inte vet det så är jul det bästa jag vet. Jag har lyssnat på julmusik i flera månader och bara längtat.

Det är viktigt att det är städat och rent och fräscht innan man hänger upp adventsstjärnorna och eftersom jag varit taggad så länge borde det ju inte vara någto problem. Men nu, när det äntligen är dags, har jag inte ens tvättat fönsterna än! Och självklart har jag bokat upp nästan hela veckan. Fast jag borde hinna klämma in lite fönstertvätt och dammsugning och liknande på fredag. Angenäma problem trots allt!

Boken som jag skulle vara färdig med nu fortfarande inte slut... Det är inte det att den inte är bra eller att den är svårläst eller så, problemet är att jag är alldeles för trött för att orka läsa. På jobb hinner jag aldrig läsa för varenda rast sitter där en eller annan trevlig kollega som vill prata och vara social. När jag sedan kommer hem stupar jag rakt ner i säng eller soffa och går bara upp för att laga mat och diska i princip. Men den bör ta slut snart för den börjar bli dyr...

Jag fuskade nästan innan. Jag har en regel när det gäller julmusik. Carola Jul är förbjuden innan 1a advent. All annan julmusik är det fritt fram med men just den är speciell. Det var den enda julmusik vi hade när jag var liten. Och min morsa var VÄLDIGT noga med att man inte fick tjuvlyssna på den innan 1a advent. Därför är just den skivan lite extra mycket känsla för mig och därför håller jag kvar på den regeln. IDag var det dock svårt. Vad passar bättre när man adventsstädar än att lyssna på adventsmusik?! Men, efter att ha lyssnat på 3/4 delar av första låten insåg jag vad jag gjorde och stängde av. VIlken beslutsamhet, vilke piciplin, vilken självbehärskning!

Så här ska en julskiva se ut!


1 kommentar:

  1. Fast Celie, den är ju faktiskt tillåten när man advents tsädar! Så lyssan på!

    SvaraRadera