måndag 31 oktober 2011

Höstlov

Är det inte konstigt? När man väl får sova hur länge man vill, i princip, så vaknar man av sig själv innan klockan ens är åtta! Jag var säker på att jag räknat fel och att jag skulle jobba idag. Det tog min nästan en kvart innan jag fick in i min hjärna att jag har höstlov. Och inte ens då litade jag helt på mig själv.;-)

Det är verkligen magiskt!
Höstlov är så mysigt, för hösten är så mysig. Det är lite ruggigt, grått, kallt och blött, löven har alla färger på paletten (utom blått, har inte sett några blåa höstlöv alls i år faktiskt...), kvällarna blir mörkare och mörkare och längre och längre och julen närmar sig med stormsteg. Hur kan man inte älska det?!
Till och med i brunt är det vackert! Mums!
 Jag har börjat på en ny bok. Det är Dawn French som skrivit den, hon som spelar kyrkoherden i Ett Herrans Liv men jag kommer inte ihåg vad den heter. Jag återkommer när jag har bildat mig en uppfattning om boken.;-)
Så hette den visst... Jag återkommer med åsikter!
Igår spenderade jag hela eftermiddagen och större delen av kvällen hemma och morsan och farsan. Dudde med familj var också där och det enda vi gjorde var att prata, äta och titta på bilder från bröllopet. En mycket trevlig kväll. Men den slutade så tidigt så tiggde skjuts till Bjuv där jag spenderade resten av kvällen och natten. Vi spelade Rummikub och fjantade oss, precis som vanligt alltså.

Idag ska jag till banken. Vuxen och ansvarskännande som jag är *harkel* ska jag försöka få till ett fondsparande. Kände att det nog är bäst att ta hjälp av dem på banken, tror de har bättre koll på hur och vad än jag. Men det är sannerligen en massa vuxenpoäng som rasar in!

På onsdag bär det av till Kungliga Hufudstaden! WOHO!:-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar