söndag 22 maj 2011

Bloggisera

Jag vet att jag sa att jag inte hade något att göra igår och att det var synd om mig och bla bla bla... Men sen blev det åka av! Jag fick ett rycka och bara satte igång. Det började med att jag städade av datorn. Sedan gick jag för att tömma och sätta in i diskmaskinen. När jag gjort det tyckte diskade jag uppdet som inte fick plats i maskinen och fixade så att diskbänken var skinande ren. Men då såg ju köksön hemsk ut i jämförelse så då fick jag ju fixa den. Men när den var klar såg ytan under skafferiet ännu värre ut så då fick jag fixa där. Och då såg det hemskt ut där kaffemaskineriet står så då fick jag ju fixa där. När jag så hade städat alla ytorna i köket skulle jag kolla vad jag hade att laga mat av i kylen. Men när jag öppnade den så såg ju den hemsk ut så jag tömde den, slände allt som var gammalt, torkade av allting och fixade lite ordning bland hyllorna. Men då var ju plötsligt alla sopor fulla så jag fick gå ut med det. Sedan högg jag in på golvet, damsugade och torkade och what not. Köket var skinande rent.
En bild som bara skriker Celie, visst?!
Men... Så kom jag på att vi ju skulle äta också och att jag ju skulle laga mat så jag ställde mig och gjorde 2,5 sats pajdeg, 1,5 till middag och 1 till efterrätt. Det blev supersmarriga köttfärspajer med ingefära till middag och en egen-påhittad jordgubbspaj till efterrätt. Och om jag får säga det själv så smalade de fantastiskt! Problemet är bara dett att när jag lagar mat hamnar det gärna lite på golvet och så och då var det bara att börja om. Diska, torka, sopa. Men nu är det någerlunda fint i alla fall.

Som ni hör fick jag väldigt mycket gjort igår kväll. Men det stannar int där.Jag satte mig nämligen och transponera lite låtar som ska spelas i brunnsparken på söndag. Allt gick jättebra och jag hade bara tre låter kvar att transponera när jag fick en deja vu känsla av att jag transponerat en  annan stämma som var exakt likadan. Jag var inte säker men kollade upp,utifall att, för det låter ju helt otroligt. Men, även om det låter otroligt va det tyvärr så. en stämma hade transponerat 2,5 gång, en inte alls, en låt i 3 av fyra stämmor etc. etc. Det var helt enkelt en enda röra som jag inte har en aning oom hurjag lyckats få till. Försökte rätta till det en det gick inte så br, klockan var trotts allt två på ntten. Så jag läpppte allt och gick och la mig istället. Men det hjälpte inte att sova på saken, jag har fortfarande ingen aning hur jag ska få rätt på det igen. Så även om jag var effektiv så var jag kanske lite FÖR effektiv.;-)

(ojojoj, nu började det mullra. Hu, vad läskigt! Tur att jag har en laptop. Men det är lite läskigt att vr helt ensam när det åskar. Ja tycker ju det är läskigt att inte vara ensam när det åskar också... hu!)
Hur kan någon INTE vara rädd för det här?! It is scary!!! 
Idag hade Galen avslutning på sin kristendomsskola. De 9 små liven höll i gudstjänsten och de var så söta!;-) Sedan bar det av hem med konfirmationsmiddag för alla tllresta släktingar. Ingen stor fest, vi var bara 20 pers... Men det var gott och mcket trevligt!:-)
Nu sitter jag dock åter i Bjuv med hunden som enda sällskap. Tänkte jag skulle få rätt på transponeringsmissarna, men jag tror jag läser istället. Kan int sitta och transponera när det åskar så här!

(Jag vet att det är en massa felstavningar men det är för att jag sitter på Gabis störiga dator som inte alltid reagerar när man rycker på en knapp och det taraka och rätta, å ni får stå ut med det. Störigt är det, men ni dör inte!=P)

I helgen har Spandex och Kungen av Korv äntligen slagit till och officielt blivit ett par. Otroligt roligt, jag vet att spandex har längtat efter det här ett tag, och Korvkungen är en schysst lirare! Känner honom inte jätteväl, har trotts allt bara träffat honom under en helg men det jag såg, det var lovande.;-) Så, sötaste Spandex, good luck and congrats!:-D
Jag brukade kallas Sideshow Bob, men nu tror jag crazy cat lady passar bättre. Har visserligen inga katter men ni fattar!
Dock gör detta mig till den sista nuckan ur originaluppsättningen av nuckeföreningen. Inte helt oväntat, om jag ska vara helt ärlig, har alltid trott att jag skulle "hålla ut" längst, men än är jag inte den äldsta nuckan, långt ifrån, så jag tänkte kanske försöka slå den regerande ålders-mästarinan Elnis. Fast det är ju inte något jag satsar på,men jag tror jag kan klara det. Det känns lite lustigt att vara den sista nuckan, inte direkt jobbigt, bara lustigt. Jag har inget emot att vara singel just nu... Hade säkert inte haft något emot att vara osingel heller, men just nu är det lugnt. Det är första gången någonsin. Ni upplever historia...

(Usch, vad rädd jag blev! Drog ut sladden för det åskade så, och efter bara typ 10 minuter dog datorn, sämsta batteritiden ever. Jag hade skrivit värsta långa inlägget och trodde att allt försvunnit. Men den sparades som tur är automatiskt i utkast. Pewh!)

Kunde ha tråkat er med en massa sport, finns en massa roligt att prata om! Men jag ska hålla mig och bara berätta för er att jag nu ska titta på Mästarnas Mästare!:-D
Fd sportstjärnersom tävlar mot varandra, någon som är förvånad över att jag älsar det här?!
Ps.
Vad jag märkte hände inte det här... Men jag kanske missade något?! Om det hände var det den mesigaste undergången någonsin!
Ds.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar