tisdag 24 maj 2011

Avslut

Så är det sista kvällen i Bjuv ikväll... Kan inte förstå att det redan gått två veckor! Hur kan tiden gå så snabbt när jag i princip inte gjort någonting? det ska bli ganska skönt att komma hem, har som sagt inte gjort så mycket här och inte haft så mycket människor här heller...;-) Samtidigt har det varit grymt att få vara här, rå om mig själv, komma boort från familjen ett tag så jag kan uppskatta dem lite mer igen och bara slappa. Om jag får säga så själv så är jag något av ett proffs på att slappa.:-) Så, precis som det mesta här på jorden, har dessa två veckorna haft både bra och dåliga sidor.
So close and yet so far away...
Men imorgon kommer Gabitha hem igen. Så jag ska dra hem till Kingelstad och packa ihop mina grejer för sedan flyttar jag ju ut! Eller nästan, imorgom går hela dagen till transportering och what not, torsdag packar jag ihop grejer, fredag r det blomster-dekorations-bygge-deluxe som gäller och lördag är det bröllop, söndag kyrka med allt vad det innebär, måndag vet jag inte, danys bror och fru åker på eftermiddag någon gång tror jag så jag kommer åt lägenheten på tisdag! Så även om det är en vecka är det en väldigt fullpackad vecka. Sedan drad jag till England på torsdag nästa vecka. Helt plötsligt är mitt liv fullt med en massa saker att göra, hur gick det till?! I like it...:-)
Förhoppningsvis går det bättre för mig imorgon!
Imorgon smäller det dessutom. Imorgon är jag kallad till min första intervju. Visserligen är det någon slags gruppintervju men det är i alla fall något! Känner mig faktiskt lite nervös, men inte alls så mycket som jag trodde. Det kommer väl imorgon. Fr vad ska jag svara när de frågar varför just jag ska ha jobbet? Det vet ju inte jag, jag vill ha det så jag slipper sitta hemma och ruttna!;-P Men vi får se, jag brukar inte ha problem när det kommer till ordets gåva. Är det något jag kan så är det i alla fall att prata! Men, ni som gör sånt, får gärna lov att be för mig. Skulle vara galet bra om jag kunde gå vidare till de personliga intervjuerna de ska hålla på torsdag, för då kan jag verkligen visa vad jag går för!;-) Så håll alla era tummar och år och öron och allt annat ni kan hållla och se till att ni kommunicerat klart och tydligt till the G-man att det här är ett jobb till Celie!;-)

(sorry, liten paus där, skulle bara käka lite middag, klyftpotatis, fläskfilé, stekt svamp ooch cremé fraiche med sweet chilli. Lovely om ni inte anat det redan!)
Minst en av mina bröder kommer bära en sånhär. Ni få se vem!:-)
Idag hjälpte jag morsan att köpa kläder till brossorna inför bröllopet. Oh my oh my blir de snygga!!! En i smoking, en i väst och fluga och en i kostymbyxor, vitskjorta och slips. My oh my! De är verkligen ursnygga!!!!! Men det var en pärs! Det är inte lätt att shoppa med en mycket motvillig tonåring och en stirrig och myror-i-brallan-hoppig 9 åiring. Men vi lyckades efter mycket övertalning, tjatning, skällning, tålamod och suckande så klarade vi det. Tur att det inte är något som måste göras varje vecka,eller månad, eller år...;-) 

Jag kollade skor till bröllopet, sjukt svårt. Så jag släppte det och kommer istället använda de jag hade på Elnis brölop. De är helt rätt i stil, bara inte klockrena i färg. Men men, de är snygga!:-)

Dagens geografifakta: Visste du att St Vincent ligger bredvid Grenada, St Lucia och Barbados, fast Barbados ligger inte kloss till som de andra.
Jag kan tänka mig att spendera lite tid här...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar