fredag 27 maj 2011

Ajajaj...

Tajming är allt i vissa sammanhang och min tajming är ganska off. Illa! 

Har, efter otroligt mycket kladd, äntligen lyckats transponera alla låtarna. Tog med dem in till staden igår kväll för jag skulle på styrelsemöte och Fru Gallardo var där så hon kunde ta hem dem till familjen så de kunde öva lite inför söndag. Självklart glömde jag att ge noterna till henne. Så jag tänkte att jag skulle vara fiffig och lägga dem i Galens väska eftersom han går i samma klass som Judit men tror ni inte jag glömmer det också?! Så nu får mamma ta med dem in när hon hämtar lillplutten. Det man inte har i huvudet får man ha i mammas bil!^^
Något liknande ska vi satsa på...:-)
Idag är det blomster-dekorations-dagen-de luxe! Hoppas det blir bra. Det är fina blommor så det lär ju inte vara några problem så länge inte förväntningarna är för höga...;-) synd bara att det är sånt skitväder. Det regnar och är kallt. Men det kan ju regna av sig idag så får vi toppenväder imorgon!:-) För det är inte så roligt om det regna på utomhusvigseln imorgon...

Vilket land tillhör vilken flagga?  Ghana?
Burkina Faso?
Senegal?
Kamerun?

Nu har jag lärt mig alla länderna i världen och alla amerikanska stater, nu går jag på flaggorna. De är inte roliga så wish me luck!;-) Förhoppningsvis hinner jag igenom en hel del flaggor innan det är dags att dra till det Bengtssonska Residentet för att fixa blommorna!
Det är den skalliga saken i mitten som är IDIOTEN!
Men först lite fotbollssnack. I tisdags var det derby i Malmö. Jag var sugen på att åka men kunde inte. Tur var väl det... Efter 29 minuter sköt HIF 0-1, självklart blev ju MFF-klacken arga. Dock var det bara en IDIOT som agerade på det. Han valde att kasta en smällare på HIFs målvakt Pär Hansson. Som om inte det räckte bestämmer sig denna huligan att även ta sig in på plan och hoppa på samme målvakt. (Ska bara förtydliga att det ännu inte är bevisat om det är samma person som kastade smällaren som tog sig in på plan, så ni vet.) Tror mig, jag förstår hur det känns när ens lag ligger under på hemmaplan. Men att gå så långt att man kastar smällare på motståndarna och ta sig in på plan för att ge sig på  motståndarspelarna är väldigt extremt. Det gör mig så ARG! Varför kan inte såna IDIOTER hålla sig hemma och paja sin TV eller what ever de känner att de behöver för att få ut sina aggressioner så de inte förstör för oss som faktiskt är där för att titta på matchen. Den här matchen avbröts och återupptogs inte, HIF tilldömdes segern och alla spelare och de flesta supportrar gick hem med en brännande känsla av besvikelse, frustration och ilska i magen. 
De här säkerhetsvakterna jobbar verkligen hårt för att hålla IDIOTEN borta från plan!
Det är dags att det görs något åt säkerheten på våra arenor. I for one skulle inte ha något emot att bli grundligt visiterad och att de gick igenom min väska för att försäkra sig om att jag inte tar in något som inte får lov att finnas på arenan eller om de har något slags register där de kollar upp supportrarna. Jag är redo att ställa upp på nästan allt för att få bukt med det här problemet. Egentligen tycker jag det ska vara poängavdrag för det lag vars supportrar dummar sig så här. Det blir nämligen poängavdrag om man ger sig på domaren eller funktionärerna men inte om man ger sig på en spelare. Skärp reglerna och se till att det verkligen svider för den supporter som gör så här. De ska ha långa straff och, även om det kan kännas tufft för lagen tycker jag de ska ha poängavdrag, för då, kanske, huliganerna tänker efter liiiite innan de gör så här. Det är ingen garanti, för de bryr sig ju helt tydligt inte om sporten men man kan ju hoppas. Skärpning säkerhetsansvariga och IDIOThuliganer!!!!!

2 kommentarer:

  1. Åhh vad snyggt! Vill vara där eller iallafall se massor av bilder... pik pik....

    SvaraRadera
  2. Bilder kan vi nog fixa, svårare att fixa dit er.;-P Men bilder, det lär vi kunna producera!

    SvaraRadera