lördag 9 april 2011

Trött...

Skåne är platt. När något är platt så sticker allt som inte är platt upp. Om det sticker upp kommer vinden åt det. I Skåne, i alla fall den delen där jag bor, blåser det ofta och mycket. Det betyder att allt möjligt som sticker upp slutar fungera. Under den här stormen blev det i alla fall bara internet. Men det är ganska tråkigt att vara utan internet. Men, för att se det från den ljusa sidan, så får man mycket gjort!

Igår vaknade jag klockan 7. Det är onödigt tidigt när man är arbetslös. Så jag låg och funderade och tänkte och klurade istället. Sedan läste jag lite. Och sen gick jag upp, kl. 9.00 om ni är väldigt intresserade av klockslag. 

En av tre klockor jag hittade som faktiskt visade på klockan 7. Undra varför nästan alla bilder på klockor är ungefär klockan tio? Det finns ju så många olika tidslag som man kan fota som är precis lika estetiskt tilltalande...
Det jag låg och funderade på var inget mindre än den stundande flytten. En del kanske redan har hört, en del inte, men jag ska i alla fall flytta in till Ramlösa i juni. Ska ta över Dany the Dogs lägenhet (han heter inte så, egentligen, men han ser ut som Caesar Millan. Så nu vet ni hur han ser ut och vad han egentligen inte heter.) Lägenheten ligger på andra våningen i Ramlösa Kyrkan och är liten men mysig. Så för att få plats med allt jag vill få plats med krävs det en del tänkande. Dock så räcker det inte att tänka. SÅ, igår började jag på mitt stora projekt. Och idag blev jag klar! (I princip...) 

Vad kan det ha varit för projekt? Jo, jag har gått igenom alla lådor jag har stående lite här och var här hemma. Jag började med dem hade här inne igår och sorterade och packade ihop. Idag började det riktigt tunga jobbet. 

Sedan jag var typ 12 har jag fått "sparesaker", som vi kallar dem, i present. Det är saker som är bra att ha när man flyttar hemifrån. Förra gången jag flyttade så behövde jag inte så mycket av mina saker eftersom jag bodde tillsammans med min kära syster Julle. Men nu ska jag bo själv. Så, för att veta vad jag behöver komplettera med och lite så så gick jag idag igenom ALLA lådorna jag haft stående i ladan. Det är typ 8 lådor!!! Och de var FULLA av trevliga saker, saker jag glömt, onaturligt stora spindlar, oändligt antal silverfiskar och andra saker som man gärna tar med sig när man flyttar.(Fast ska jag vara ärlig så slängde jag ut de flesta spindlarna och silverfiskarna, Eller, slängde ut och slängde ut, jag dödade massor, dammsugade upp massor, tvättade massor i tvättmaskinen och tappade bort massor i matsalen. Så vill någon gå på insektsjakt så är ni välkomna att börja i vår matsal!:-)) 

Visserligen inte mina egna flyttlådor men ni förstår vad jag menar
Det har verkligen tagit mig hela dagen. Har bara pausat för att äta middag. Glömde till och med att äta lunch, så mycket grejer var det. Men nu är jag klar. Riktigt gött! Men ack ack ack, min gamla kropp...^^ Fötter och ben SKRIKER och värker och what not, ryggen dunkar och smärtar och hela kroppen kliar av allt smuts jag blivit ofrivilligt indränkt i när jag rotat efter mina lådor i en normalsmutsig (vilket betyder otroligt smutsig) lada. But, the end will justify the pain it took to get me there! Or here actually... 

Jag har även tagit noggranna noteringar av allt jag packat så att jag nu ska kunna gå ut och köpa/sno/låna allt jag behöver som jag inte redan har. Om ni inte förstått det än så tycker jag det här är jätteroligt! 

Fick även någon sorts sorteringsmani på min mail i torsdags tror det var där det började. Så nu är ALLA mina mail i lämpliga mappar. Lite tråkigt när inkorgen är tom men väldigt skönt att veta var alla mail är.

Har massor mer att prata om och berätta men vem orkar läsa så här mycket?! ni som faktiskt orkat borde få ett pris... Ska klura på priset. Så länge får ni bara ära och tacksamhet! (Tacksamheten är från mig, äran från universum I suppose...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar