torsdag 7 april 2011

Jobba jobba jobba

Idag har jag varit flitig. Jag har sökt inte mindre än 3 jobb idag! Jag tycker det är väldigt bra. Speciellt med tanke på hur tråkigt det faktiskt är att söka jobb! Visserligen är det allt jag gjort idag, men ändå. et är allt vad jobb jag har just nu. 

But I would love it even more if I had one!

Vilken press!


Vi får väl se om jag får några svar... 


Annars har jag äntligen läst ut Lark Rise. Hela första boken är bara beskrivningar av omgivningarna och förhållandena för människorna som bor i Lark Rise. Visserligen ger den en väldigt stadig grund men det är lite segt i längden. Den är intressant ur ett historiskt perspektiv men ur ett skönlitterärt perspektiv inte så tilltalande. Jag vet visserligen MASSOR om hur livet var på den engelska landsbygden på 1880 talet. Men jag vet lite mer än jag trodde var nödvändigt för att läsa en helt vanlig skönlitteraturbok. Har bara precis börjat på bok nr. 2, förhoppninhsvis är den lite bättre. Förhoppningsvis händer det något i denna boken.:-)


Jag vaknade livrädd med huvudvärk i morse. Hade drömt att en polare skjutit huvudet av mig medans han skrattade gott åt sitt skämt. Det var inte en trevlig upplevelse! Snälla Joel, låt bli mitt huvud i fortsättningen!


Solen skiner från en klarblå himmel men vinden viner som om det var november. Utanför övar blivande motorcykelpoliser på att köra superfort genom snäva kurvor. Tror de har ganska roligt! Själv sitter jag och njuter av Simon & Grafunkels vackra stämmsång och funderar på att gå och äta lunch. Kroppen börjar bli lite stel och ledsen av att ha suttit still på en ganska obekväm stol så här länge. 

Fresten, Sandra, vi spelar snart mot Elfsborg. Vi får väl se vem som är bäst då!;-)


Vi hörs!

6 kommentarer:

  1. Hahahahahaha! Det förvånar mig inte att det var han ;)

    Ja, jag såg det - får väl hålla mig undan er båda då ;)

    SvaraRadera
  2. Eller hur?! Är det någon som skulle skjuta av någon annans huvud så är det Joel!=P

    Hehe, nej! Du ska komma till mig, ikläda dig rött och blått och sjunga kämparsånger!:-D Du måste ju visa att du har egna åsikter och att du står för dem! (Även om de råkar vara mina!)

    SvaraRadera
  3. Väldigt bra jobbar Kelie!! :)
    Jag tror vi måste sluta prata om att skjuta folk i huvudet på cellgruppen, speciellt om du får så hemska mardrömmar! :)

    SvaraRadera
  4. Definitivt!Vi måste bli heligare!;-)

    SvaraRadera
  5. Gillar blogen syrran! Minus sport komentareerna då alltså...Vilket får mig att komma till näst apunkt- du tittar och tycker om golf??? Är du helt från vettet? Vad kommer här näst- backslick och von/af Thuresson??
    ;)
    Pöss

    SvaraRadera
  6. Men Elna, jag favoriserar inte golf på något sätt, det råkar bara vara så att de visar US Masters på ettan och jag började titta lite mer än jag brukar och har insett att det är spännande. Men ännu inga planer på att faktiskt börja spela. Men man vet aldrig. Nästa gång vi ses kanske du måste tilltala mig Von thuresson, who knows?!=P

    SvaraRadera