onsdag 20 april 2011

Hemma

Har gjort lite färgförändringar. Tycker det var finare innan men tydligen var det svårt att läsa. Hoppas det här duger!:-)
Den här bilden är tagen bara någon kilometer från där jag bor. tänk om allt kunde vara lika vackert!
I vilket fall är jag nu hemma på Videberg efter att ha spenderat ett antal dagar i Bjuv. Och även om man kan intala sig själv att hemma är bäst så stämmer det inte alltid. Visserligen är det gött att sova i sin egen säng och familj är alltid familj men det är inte alltid man vill ha dem runt sig. Idag har det mesta som kunnat gå fel gått fel, och det är inte ens mitt fel. Vill inget hellre än att få dra iväg och öva kvartett och sedan dra vidare till cellen. Jag älskar min familj, men det är inte alltid man orkar med dem för det!;-)

Håller nu på att läsa bok nr 4 i en serie Janette Oke skrivit. Just den här heter Love's Abiding Joy. Den är väldigt lättlast och mysig. Inget tungt på något sätt, lite som soppa eller annan lättuggad mat. Eller, inte soppa, jag gillar ju inte soppa och jag gillar de här böckerna, men kanske mer som kräm eller fromage eller något liknande. Gott men lättsmält. Har 60 sidor kvar ungefär så jag får väl återkomma med en mer djupgående recension.:-) 

Den är precis så cheese som den ser ut men på ett bra sätt!
Annars njuter jag av våren. Den är så varm och härlig, eller den var det igår i alla fall. Idag är det ganska mulet. Men vad gör det när kastanjeträdet är utslaget och buskarna skiftar i grönt?

Fast vårt kastanjeträd har kommit lite längre i sin "avknoppning".
Nä, mamma förväntar sig att jag ska städa halva huset idag så det är väl dags att sätta igång antar jag. Jippi!^^  

1 kommentar:

  1. Det var bättre! Tack!
    Du har mina fulla sympatier. Men snart snart så har du ditt eget och kan få lite distanse!
    Pöss

    SvaraRadera